We hebben heerlijk weer gehad tijdens ons verblijf op camping Esponellà.
We hebben fijn weer iedere dag kunnen zwemmen en genoten van de mooie omgeving.
Nu gaan we verder Spanje in!

Rond rijden door de bergen

Via Google Maps had ik een route uitgezocht om Esponellà heen door de bergen. Ik zag wat kronkelweggetjes en het leek me wel leuk om daar over heen te gaan en een beetje wat van de bergen te zien.

Het was een schitterende route. Met kleine weggetjes en veel haarspeldbochten. We hebben onderweg wilde zwijnen gezien en kwamen langs een schitterend mooi vervallen klooster. Je kon hier helemaal naar binnen en overal was met borden uitgelegd wat het was en wanneer het gebouwd was. We hebben met z’n allen onze ogen uit gekeken daar. De kids vonden het ook erg leuk om in de ruïnes van het klooster rond te kunnen lopen.

bergen Esponell1a

Uitzicht tijdens het rondrijden door de bergen

Banyoles

Banyoles was de plaats waar we onze boodschappen deden. Een hele grote leuke plaats. We hebben met de boot een rondvaart gemaakt over het meer van Banyoles. Het water was zo vreselijk blauw en helder. Het komt vanuit de bergen waar we de dag er voor door heen hebben gereden ondergrond naar het meer van Banyoles. Het is daardoor zo gefilterd dat het water echt heel helder is. Heel mooi om te zien.

meer van Banyoles

Banyoles had ook een hele leuke speelgoedwinkel waar we de kids vreselijk blij hebben gemaakt. Wat veel leuke dingen! En playmobil zo veel goedkoper als in Nederland. Ze zijn even verwend door ons. Veerle heeft van haar laatste verjaardagsgeld er ook bij gedaan waardoor ze een hele mooie set gekocht hebben.

Er was ook een leuk middeleeuws festijn. We waren er een beetje vroeg, maar er stonden al een aantal leuke kraampjes waar we langs gelopen zijn. Prachtig al die leuke spulletjes.

Onrust in Catalonië

We hebben weinig mee gekregen van de onrust die er heerst in Catalonië vanwege de onafhankelijkheid verklaring. Maar doordat we niet wisten wat er zou gaan gebeuren besloten we om toch verder te reizen Catalonië uit. Op zoek naar een andere leuke camping. Deze keer hadden we de kinderen weer beloofd te zoeken naar een camping met een leuk waterpark.

Teleurstelling

We hadden een mooie camping uit gezocht. We zouden naar Torre la Sal gaan. Flink eindje rijden, maar dan hadden we weer een camping om wat langer te blijven. We hebben de camping gebeld en er was nog een plekje vrij voor ons en de prijs aan de telefoon was een prima prijs.

Wat een bergen in Spanje! Ik was me er nooit zo van bewust dat eigenlijk het hele binnenland van Spanje uit bergen zou bestaan. We kozen er voor om de tolwegen te vermijden. Dat is best prima te doen in Spanje.  Alleen ging deze route voor een groot gedeelte door de bergen heen. In het begin echt schitterend om te zien, maar uiteindelijk ook een beetje vervelend omdat een beetje doorrijden met auto en caravan er niet in zit.

Uiteindelijk na een lange rit aangekomen bij Torre la Sal. Bleek de camping een heel stuk duurder te zijn als de persoon aan de telefoon had door gegeven. Bijna de dubbele prijs. Een hoop teleurstelling bij ons allemaal. Bij ons, omdat we deze prijs echt niet wilden betalen. Bij de kinderen, omdat we hier niet zouden blijven. Voor 1 nacht hebben we op deze camping gestaan, omdat we toch iets moesten en op dat moment echt niet meer verder wilden.

Op zoek naar een nieuwe camping

In de avond toen de kids op bed lagen hebben wij weer alle campings uitgeplozen en kwamen we uit bij Marjal Costa Blanca. Wel weer een paar honderd kilometer rijden de volgende dag. Voordeel: we zouden gelijk nog een eind verder Spanje in zijn. Dichter bij konden we niks naar ons zin vinden wat betaalbaar was en leuk genoeg om minimaal 2 weken te blijven. Daarom besloten toch maar hier heen te gaan.

Sommige dingen lopen niet zoals gepland tijdens onze reis wat wel eens zorgt voor teleurstellingen. Het is net het echte leven 😉

Marjal Costa Blanca

Na een klein stukje over de tolweg moesten we er af om te tanken. We schrokken een beetje van de tolprijs hier ten opzichte van Frankrijk. Toch maar weer besloten om de tolwegen te vermijden. De route zonder tol leek ook prima.

En deze route was ook prima. Een prima snelweg waarover we helemaal door konden rijden om Valncia heen, richting Alicante en nog een stukje verder.

Camping Marjal Costa Blanca is een hele grote camping. Het bestaat uit rijen met plaatsen voor campers en caravans. Niet een camping die je qua plaatsen op het eerste oog uit zou kiezen.

Een schitterend waterpark

Maar wat een schitterend waterpark is er. De kids vermaken zich er heerlijk. Ze kunnen er lekker zwemmen en er zijn glijbanen waar ze zelf vanaf kunnen.

Ook is er een speeltuin waar Veerle en Tiemen zelf naar toe kunnen voor aan de camping om te kunnen spelen. En een mini club met ballenbak binnen. Genoeg te doen voor ze.

Het weer is hier ook heerlijk. Boven de 25 graden. We moeten zelfs ons schaduwdoek gebruiken, omdat in de volle zon het overdag te warm is om te zitten. Heerlijk!

Dit is een camping waar we in ieder geval 2 weken blijven en wie weet nog wat langer. We zien het wel wat we gaan doen. Voor nu zitten we hier goed!

Lees alles over onze reis:
Waarom wij denken dat onze reis goed is voor onze familie
Onze keuze voor reizen met de caravan door Zuid Europa
Wat duurt het nog lang! Het naderende vertrek
Proefdraaien in Nederland
Weekverslag 1: Zuid Frankrijk
Weekverslag 2: Naar Spanje
Laatste verslag: Einde van de reis