Selecteer een pagina

Inmiddels zijn we ruim een week onderweg.
Na het
 proefdraaien in Nederland zijn we echt vertrokken naar het buitenland.
Tijd voor een eerste weekverslag

Heenreis

De heenreis verliep iets anders dan gepland. In Luxemburg geen de uitlaat van onze auto kapot. We hebben een wijze les geleerd, die ons al verteld was. Ga nooit zonder ijzerdraad op pad!

We hebben de ANWB gebeld. Aangegeven dat het enige wat we nodig zouden hebben ijzerdraad was om te zorgen dat de uitlaat omhoog bleef.  Na ongeveer 2 uur wachten en een paar keer contact kwam er eindelijk iemand. Een man die alleen Portugees sprak. Helaas zonder ijzerdraad….. Zijn oplossing werkte helaas niet, maar we hebben een volgend tankstation kunnen halen waar ze ijzerdraad verkochten! Joepie. Veel tijd kwijt, maar we waren weer op weg.

Ik had een mooie camping gezocht waar we eind van de middag aan zouden komen. Helaas de Tomtom niet goed ingesteld waardoor we een hele berg over zijn gekomen met auto en caravan en de beloofde camping nooit vonden. Gelukkig wel een andere camping in de buurt (onder aan de berg) waar we terecht konden voor de nacht. Het liep inmiddels al tegen de avond

Doorreis

De volgende ochtend zijn we weer vertrokken. We moesten nog zo’n 5 uur naar onze eindbestemming. Le Barcares in Zuid Frankrijk. Waar we verblijven op camping Le Floride. Het is erg druk. Er zijn nog maar 3 plekken vrij op de hele camping.

Aangekomen bij ons plekje schrikken we wel even. Best krap voor een grote caravan. Maar het lukt ons met de hand de caravan er overdwars in te krijgen en de voortent past ook precies.

Le Floride

De kinderen zijn gek van het waterpark. Iedere dag gaan we ’s middags zwemmen. Veerle is net een zeemeermin en zwemt er lustig op los.

Tiemen leert inmiddels ook stukje bij beetje zwemmen. Hij redt zich met bandjes om prima in het water en we zijn bezig met de beginselen van zwemles. Heel leuk vindt hij het.

Zelfs Liene zwemt alleen door het water. Voorheen bleef ze meestal aan je hangen en vond ze het zwemmen nog niet zo heel leuk. Maar dat is hier helemaal verandert. Met haar bandjes om roept ze de hele tijd “zelf zwemmen” en beweegt ze er heerlijk zelf op los door het water.

De glijbanen zijn ook een succes. Leuk een camping met een waterpark. Alleen even vergeten dat zwemshorts niet mogen in Frankrijk. Tiemen leent het zwembroekje van Liene. Past prima 😉

Flamingo’s

Le Barcares ligt tussen de zee en een groot zout water meer. Op de reis hier naar toe zagen we iets wat op Flamingo’s leek. Maar de afstand was te groot en de verrekijker te ver weg om het zeker te weten.

We zijn op ontdekking gegaan en helemaal om het meer heen gereden. Ja hoor op een stop naast de weg bleken we vanaf een afstand met de verrekijker de flamingo’s te kunnen zien. Wauw!

Daarna verder gereden om het meer. Tomtom gaf een heel klein weggetje aan dat naar het meer toe zou lopen. Dat weggetje bleek geen gewoon weggetje te zijn. Gelukkig hebben we een 4WD auto die nu een paar krasjes rijker is geworden.

Aangekomen bij het meer zit aan deze kant veel dichter bij een nog grotere groep Flamingo’s. Schitterend om te zien!

flamingo

Geocachen

De kinderen vinden het ook geweldig om schatten te zoeken. Met z’n allen zijn we wezen geocachen in de buurt. Zij de telefoon vast om de locatie van de schat te vinden en daarna zoeken.

Ze zijn er goed in en zo vinden we een paar van de schatten hier in de buurt.

Carcassonne

Een bezienswaardigheid die we niet over kunnen slaan. De middeleeuwse stad Carcassonne met het kasteel en de kerk.

We maken er gelijk voor de kinderen een leerproject van over ridders en kastelen. Jonkvrouwen en koningen.

Het is erg leuk om door de oude middeleeuwse straatjes te lopen. Er zijn schitterende winkeltjes om rond te neuzen.

In de eerste winkel is Tiemen al helemaal verliefd op een houten zwaard en schild. Hij heeft wat vakantiegeld gekregen en koopt het hier van. Helemaal blij als echte ridder loopt hij verder. Het zwaard en schild heeft hij niet meer los gelaten.

Een van de volgende winkeltjes vindt Veerle een mooie houten pijl en boog. Na even nadenken besluit zij deze te kopen van haar vakantiegeld. Ze wilde eigenlijk nieuwe playmobil, maar dit was zo leuk en playmobil had ze toch al zo veel 😊

Gewapend met 2 ridders gaan we op weg naar het kasteel. De kinderen vinden het schitterend en indrukwekkend om te zien. We hebben een heel stuk over de kasteelmuren gelopen en ze wanen zich echte ridders.

Ook wilde ze heel graag een kerk van binnen zien. In Carcassonne 2 vliegen in 1 klap. We zijn de kathedraal binnen gegaan. Vooral de mooie glas in lood ramen maakten indruk.

Entree voor Carcassonne valt reuze mee. Personen onder de 26 jaar zijn gratis. Daarboven is het €9 per persoon.

Carcassonne

Fietsen

Net als in Nederland doen we hier de boodschappen ook op de fiets. De fietspaden hier zijn wel een beetje anders. Ze zijn het ook niet zo gewend dat er mensen op de fiets met een kind en hun boodschappen rijden. Maar het lukt ons prima

Er loopt een heel mooi fietspad vanaf le Barcares. Le voie Verte de l’Agly. Deze wilden we gaan fietsen, maar helaas zijn ze bezig met werkzaamheden en is er een stuk afgesloten waardoor we maar een klein stukje van het fietspad hebben kunnen fietsen.

Pyreneeën

We blijven nog tot 3 oktober op camping le Floride. De camping bevalt goed. De zee is op loopafstand. Het weer is prima. De kinderen zijn al heel erg bruin geworden.

Onze volgende camping hebben we ook gevonden. We gaan naar de Pyreneeën. Camping les Sapins van Nederlandse eigenaren.

Nog geen idee hoe lang we hier zullen verblijven. Het ligt er aan hoe lang de kinderen het wandelen leuk zullen vinden. Gelukkig kunnen ze daar ook schat zoeken en maakt dat het wandelen een stuk leuker voor ze.

Het zwembad is helaas al gesloten, dus dat wordt even afkicken voor ze. Maar ze kunnen hun hart op gaan halen op een trampoline.

We hebben er zin in om verder door te gaan reizen en weer wat nieuws te gaan ontdekken.
Verder op avontuur te gaan met onze familie.

Lees alles over onze reis:
Waarom wij denken dat onze reis goed is voor onze familie
Onze keuze voor reizen met de caravan door Zuid Europa
Wat duurt het nog lang! Het naderende vertrek
Proefdraaien in Nederland
Weekverslag 2: Naar Spanje
Weekverslag 3: Verder in Spanje
Laatste verslag: Einde van de reis